1. januar 2024
Er der modstrid mellem disse forretningsbetingelser og kundens eventuelle forretningsbetingelser, ordrebekræftelser mv., har VikarService Varde-Billunds forretningsbetingelser forrang.
I alle andre tilfælde reguleres forholdet mellem parterne i øvrigt af dansk rets almindelige regler.
VikarService Varde-Billund er berettiget til at ændre de generelle forretningsbetingelser uden særskilt varsel til kunden. De til enhver tid gældende og på VikarService Varde-Billunds hjemmeside offentliggjorte forretningsbetingelser er gældende for kundeforholdet.
Bestilling af vikar kan gøres telefonisk, via e-mail eller online booking. Ved bestilling, skal kunden altid modtage et opkald fra vikar senest 2 dage før bestilling, - undtaget er bestilling med kortere varsel end 2 dage.
Der kan faktureres et tillæg for fysisk belastende opgaver, men det skal være aftalt mellem vikar og kunde.
Ved stødpudearbejde (opgaver mellem alm. malketider hos landbrug) er det minimum 2 timer pr. dag.
Ved malkning er det minimum 3 timer pr. gang (morgen eller aften) Er der malkning 2 gange dagligt er det minimum 6 timer pr. dag. Der er tillæg for arbejde udført før kl. 5.00 og efter 18.30.
Der faktureres et tillæg ved fysisk belastende opgaver, eksempelvis dækning af ensilage, vask af stalde.
Vikarerne får kilometerpenge ved landbrugsopgaver, derfor faktureres et startgebyr pr. gang.
Vikarens arbejdstid starter på aftalt mødested/arbejdsadresse. Såfremt vikaren skal møde på virksomhedens adresse, og skal køre med derfra, starter arbejdstiden på virksomhedens adresse.
Hvis vikaren skal køre i egen bil til andre adresser i løbet af arbejdsdagen, faktureres kunde for kørte kilometer.
Vikaren indgår i virksomhedens arbejdsrytme, og holder de samme pauser, som de øvrige ansatte i virksomheden.
Vær opmærksom på timetillæg efter 8 timer pr. dag samt timetillæg ved fysisk belastende opgaver. Ved 4 dages arbejdsuge faktureres overtid efter opnået 37 timer.
Hvis der kræves særligt udstyr i forbindelse med jobbets udførelse, stilles dette til rådighed af kunden. Vikarerne har sikkerhedsfortøj og arbejdstøj i henhold til reglerne.
Vi henstiller til vore kunder, at de så tidligt som muligt giver kontoret besked om, hvornår vikaren afslutter job hos kunden. Det gør vores planlægning nemmere, og mulighed for at disponere over vikar til andre kunder.
Ved fastansættelse af vikar inden for de første 3 måneder, opkræves et rekrutteringsgebyr på kr. 15.000,-
Alle vikarer skal være dækket af den lovpligtige arbejdsskadeforsikring.
Forsikrings- og anmeldepligten ligger hos den, som har instruktionspligten, det vil sige dig som kunde.
Vikarservice har også en arbejdsskadeforsikring, men den træder kun i kraft, hvis vi har instruktionspligten, eller hvis vikaren er sendt på en opgave, hvor der ikke er nogen til at instruere vikaren i arbejdets udførelse (eksempelvis: en landmand, som bliver indlagt, og vikaren skal passe bedriften uden instruktion).
Vikarservice indberetter timer til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (AES) for hver kunde. Kunden vil modtage opkrævning fra AES.
Vikarservice er sikringspligtig, hvis vikaren kommer til skade under transport mellem to vikariater i arbejdstiden, eller hvis vikaren kommer til skade i forbindelse med møder eller andre aktiviteter hos VikarService.
Ansvarsforsikringen er lige som arbejdsskadeforsikringen bundet op på instruktonspligten. Det betyder, at en vikar hos dig er omfattet af samme regler, som var han direkte ansat hos dig.
Der kan være situationer, hvor instruktionspligten kan være i en grå zone, derfor har vi en ansvarsforsikring, som kan komme i spil i særlige situationer.
Vores forsikring dækker ikke fejl i forbindelse med håndtering af mælk i tank, samt levering af mælk til mejerier. Vi har erfaret, at mælkeproducenter selv har forsikret sig mod fejl i mælkelevering til mejeri.
Alle selvstændige erhvervsdrivende kan der tegne medlemskab. Medlemskabet giver stemmeret til generalforsamlingen. Såfremt du ønsker at opsige dit medlemskab, kontaktes VikarService. Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling.
VikarService har kreditsikring på alle kunder, som bestiller vikar for over kr. 15.000,-. Det betyder, at personligt ejede virksomheder skal indsende et regnskab til vores forsikring eller bede banken om at sende en bekræftelse på, at de står inde for betaling af faktura. Der kan også aftales, at der betales forud for bestilling af vikarer.
Afregning sker ved fakturering 2 gange månedligt. Betalingsfristen er 8 dage.
Ved betaling efter forfald, beregnes rykkergebyr og renter. jf. rentelovens §5, stk. 1.
Vikarservice Varde-Billund påtager sig at behandle materiale og oplysninger om kunden, der kommer Vikarservice til kendskab som led i opgaven, fortroligt.
Kunden er forpligtet til efter anmodning fra VikarService at legitimere sig ved forevisning af offentligt udstedte legitimationspapirer, indeholdende navn, aktuel adresse, telefonnummer/mobilnummer, CVR-nummer og e-mail.
I forbindelse med kreditsikring har vi en aftale med Coface. Ved bestilling af vikar, der overstiger kr. 15.000,- søger vi Coface om kreditdækning. (Vikarservice har databehandleraftale med Coface).
Ved brug af vikar, har VikarService pligt til at indberette vikartimer til AES (Arbejdsmarkedets Erhvervssikring), dette foregår automatisk ved fakturering. Der oplyses på faktura, hvor mange timer, der indberettes. (Afventer databehandleraftale med AES)
Øvrige oplysninger omkring arbejdsopgaver, arbejdsadresse, kontaktoplysninger, besætningsstørrelse, staldsystem og besætningsstatus vil blive videregivet til vore medarbejdere med henblik på at udføre deres arbejde optimalt.
VikarService er ikke berettiget til at videregive oplysninger, modtaget fra kunden, undtaget i følgende tilfælde:
• Videregivelsen er nødvendig, for af VikarService kan opfylde sine aftalemæssige forpligtelser overfor kunden.
• Videregivelsen er pålagt ved lov.
• Videregivelsen sker til en anerkendt databehandler, og kunden er underrettet herom.
• Videregivelsen er nødvendig for, at VikarService kan varetage egne, legitime interesser.
• Kunden har samtykket i videregivelsen.
Kunden er til enhver tid berettiget til at få oplyst, hvilke oplysninger VikarService har registreret om kundens forhold. Kunden kan endvidere kræve urigtige oplysninger slettet eller rettet.
Kundedata slettes efter 5 år, såfremt der ikke har været aktivitet. Dette vil dog først være muligt ultimo 2018.
Sletning af kundedata vil herefter ske 1 gang årligt 1. maj.
E-mail korrespondance ældre end 2 år, vil blive slettet 1 gang årligt 1. maj.
Ved spørgsmål kontaktes VikarService Varde-Billund på 75 21 07 10 eller email@vikarservice.net